Monday 27 January 2014

ROMANTIK KE?

Coretan: Intan Jastina Jamaluddin - intanjastina@gmail.com

Salam,

Lebih kurang 3 minggu lalu, saya berkesempatan menghadiri majlis khas bersama media anjuran jenama minyak wangi Enchanteur Love. Majlis ini agak menarik kerana ia mendedahkan pelbagai taktik dalam membantu kita dan pasangan untuk mengukuhkan lagi kasih sayang yang sedia terjalin erat.

Sesi tersebut telah dikendalikan oleh selebriti Jojo Struys. Wanita cantik yang saya kenali sebagai Jojo  ini memberi penekanan terhadap kepentingan meluangkan masa berkualiti, memberikan hadiah, bercuti berdua, bersentuhan secara fizikal dan beberapa faktor lain  untuk menyemarakkan lagi rasa romantik, cinta, kasih dan sayang.

Jojo juga menjelaskan kepentingan berbau wangi agar dapat membangkitkan rasa romantik. Semua itu kita boleh dapati dalam rangkaian Enchanteur Love Eau De Toilette pada harga yang sangat berpatutan. Sesi ini turut dihadiri duta Enchanteur Love iaitu Sazzy Falak dan Nazril Idrus yang telah berkongsi beberapa tip mengekalkan hubungan romantik mereka.

Di kemuncak majlis, kesemua petugas media yang hadir telah diberikan sekeping kad berwarna merah jambu dan dikehendaki mencatat momen romantik yang pernah berlaku dalam hidup. Pening juga dibuatnya bila memikirkan apa momen yang boleh saya katakan sebagai romantik. 

Mahu atau tidak, saya terpaksa mengembalikan kad tersebut seperti yang dipinta. Sudahnya, saya mencatat kenangan memaksa suami melakukan pencarian hadiah sempena ulang tahun kelahiran suami. Saya lakukannya dengan melekatkan nota-nota pencarian di beberapa lokasi di dalam rumah. Ia ala-ala Amazing Race. Bagi saya ia biasa-biasa sahaja dan tidaklah sampai layak dikategorikan sebagai romantik.

Sungguh tidak disangka, saya terpilih sebagai salah seorang pemenang. Hadiah yang saya terima ialah beg comel daripada Enchanteur Love dan baucer aiskrim Haagen Dazs.

Apa-apa pun, ada ilmu yang pelajari dari majlis ini. Saya akan cuba praktikkan apa yang telah dikongsikan oleh Jojo, Sazzy dan Nazril dalam memastikan ikatan perkahwinan  saya dan suami kekal hingga hujung nyawa. Doa saya, biarlah hanya ajal yang memisahkan kami berdua. Amin.

Dalam masa yang sama, saya ingin berterima kasih kepada kakak Editor majalah Lisa yang turut memenangi hadiah yang sama. Saya mahu "mencuri" atau lebih manis saya katakan sebagai berkongsi ideanya untuk melakukan kejutan pada suami sempena ulang tahun perkahwinan 1 dekad kami pada Ogos akan datang. Semoga umur kami masih panjang dan diberikan kesihatan berterusan untuk melalui saat 6 Ogos kelak. In sha Allah.

Saya tidak boleh dedahkan apa idea tersebut. Nanti encik suami tahu rahsianya pula sebelum tiba masa. Tak surpriselah nanti dan dah tak romantiklah... Tiba masanya nanti, saya janji akan dedahkan kesemuanya. Mungkin idea yang sama boleh anda "cedok" pula kelak. 

Salam,
Jastina Ijjas

No comments:

Post a Comment